Online werkplekcheck

Heb jij of heeft jouw werknemer last van een zeurende schouder als de laptop thuis op de zolderkamer wordt dichtgeklapt? Of spelen nekklachten op omdat je kamerstoel net niet hoog genoeg is om goed aan de keukentafel te zitten? Wellicht is het meubilair wat je gebruikt tijdens het thuiswerken niet optimaal. Met een goede instelling van de thuiswerkplek kunnen klachten worden voorkomen of worden verholpen. Maar hoe stee je werkplek nu op de juiste manier in? Tijdens een online werkplekcheck kijkt een TIGRA adviseur met jou of je werknemer mee!

Tijdens een online werkplekcheck videobelt een TIGRA adviseur je. Deze online videocall sessie duurt ongeveer 45 minuten. Je krijgt uitleg over het juist instellen van je thuiswerkplek, maar de adviseur geeft ook praktische tips. Kijk bijvoorbeeld elke 20 minuten, 20 seconden naar een voorwerp op 20 voet (6 meter) afstand. Op die manier komen je ogen bij beeldschermwerk even tot rust. Ook krijg je praktische tips over pauze houden.

Thuiswerkplek

Daarnaast kijkt de adviseur naar je houding en de instellingen van de thuiswerkplek. Is de stoel bijvoorbeeld goed? Hoe is de afstand tot het toetsenbord? Of heb je je laptop niet ver genoeg op tafel? Misschien heb je een hulpmiddel nodig. Kleine ergonomische aanpassingen maken soms een wereld van verschil.

Een voorbeeld van een bedrijf dat heeft gekozen voor de inzet van de online werkplekcheck in het thuiswerkbeleid is Flynth adviseurs en accountants. Dit bedrijf geeft elke thuiswerkende werknemer de kans om deze check te laten uitvoeren. Al meer dan 150 werknemers hebben reeds gebruik gemaakt van de tips en adviezen van de TIGRA adviseurs.

“De online werkplekcheck van TIGRA is een echte aanrader”

Daarnaast wordt de online werkplekcheck bij veel andere bedrijven uitgevoerd. Zo heeft Inge van den Heuvel-van Doorn van zorgverzekeraar CZ ook een online werkplekcheck van TIGRA aangevraagd. “De online werkplekcheck van TIGRA is een echte aanrader! Er kijkt een TIGRA adviseur mee naar je werkplek. Je krijgt tips en adviezen en eventueel oefeningen om je fysieke klachten te verhelpen.” 

Meer weten over de online werkplekcheck of de online werkplekcheck aanvragen? Ga daarvoor naar onze websitepagina.

Lees ook de andere artikelen uit de nieuwsbrief over de opmars van RSI klachten en het Preventief Medisch Onderzoek in Coronatijd.

Nieuws | 11 januari 2021

Nieuw product: Inzetpraat

Binnen onze preventieve dienstverlening hebben wij vanaf 1 januari 2021 een nieuw product: Inzetpraat. Dit is een training voor leidinggevenden over het voeren van een inzetbaarheidsgesprek met hun werknemers. Het doel van deze training is om leidinggevenden een leidraad te geven voor het houden van een effectief en activerend gesprek met als basis het Huis […]

Lees verder

Nieuws | 8 januari 2021

De periodieke Health Check op Hogeschool iPabo

“Wij willen de duurzame inzetbaarheid onder onze werknemers stimuleren en proberen daarom ook op preventief gebied veel te organiseren.” Andrea Pereboom, werkzaam bij de afdeling Personeel & Organisatie (P&O), van Hogeschool iPabo biedt de Health Check aan binnen de hogeschool. We gaan met haar in gesprek over het belang van de Health Check en de […]

Lees verder

Blog | 7 januari 2021

Grip krijgen op de inzetbaarheid van jouw werknemers, hoe doe je dat?

Om jouw werknemers optimaal inzetbaar te houden is een strategische, integrale aanpak nodig. Vitale werknemers verzuimen minder en zijn productiever. Het goed opzetten en borgen van jouw inzetbaarheidsbeleid is hét verschil tussen een goed en een beter bedrijfsresultaat. Richten, inrichten en verrichten. Een mooie kapstok om een onderscheid te maken in de verschillende niveaus waarop organisaties bezig zijn met duurzame inzetbaarheid. Inspanningen op […]

Lees verder

Meer informatie

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief!

Inschrijven