Deze website maakt gebruik van cookies

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services.

Noodzakelijk
Statistieken
Marketing

“Investeren in preventie loont op lange termijn”

Moära Lieuw-Hie werkt als Adviseur Gezond Ondernemen bij Zilveren Kruis. Ze adviseert zakelijke klanten op het gebied van gezondheid en vitaliteit. Dit kan variëren van klantvragen met strategische vraagstukken waarin ze helpt een richting te kiezen op thema’s binnen gezondheid tot tactisch operationele klantvragen waarin ze advies geeft in wat er praktisch nodig is om plannen uit te voeren. Hierin adviseert Zilveren Kruis ook verschillende oplossingen van TIGRA aan haar klanten. Hierdoor werkt Moära Lieuw-Hie samen met TIGRA.

“In mijn werk zit ik vaak met klanten om tafel”, zo vertelt Lieuw-Hie. “Samen met een bedrijf maak ik een gezondheidsbeleid. Dit betreft vaak een meerjarenplan. Hoe kan een bedrijf nu echt een verandering brengen op het gebied van gezondheid? Voor vertaling van beleid naar praktijk geef ik suggesties aan een bedrijf hoe dit in te vullen met interventies. Ik stel ze een zorgaanbieder voor waarvan ik denk dat die geschikt is voor de vraag vanuit het bedrijf. TIGRA komt hierin ook regelmatig naar voren. Bijvoorbeeld voor de uitvoer van een Health Check of een Preventief Medisch Onderzoek.”

Gezondheid en vitaliteit

“In mijn functie ben ik veel op pad. Mijn gesprekspartners zijn vooral HR-managers, Health managers of HR Beleidsmedewerkers. De gesprekken hebben als onderwerp eigenlijk altijd gezondheid en vitaliteit. Veel klanten weten mij op dit gebied goed te vinden. Ik probeer zelf ook klanten te activeren rondom dit thema. En uiteraard onderhoud ik ook goed de contacten met de klanten waar we al jaren mee samen werken. Ik krijg zelf het meeste energie van bedrijven die een grote impact in hun bedrijf willen maken. Als we het dan samen tot een succes kunnen maken, ben ik enorm tevreden.”

“Het zijn mooie trajecten die goed bevallen”

Onderwijssector

Lieuw-Hie heeft diverse klanten in haar portefeuille, maar haar hoofdtak is de onderwijssector. “Een voorbeeld van een project waar ik nu aan werk samen met TIGRA zijn de Health Checks binnen Hogeschool InHolland.” Het werk van Lieuw-Hie zit voornamelijk in het voortraject. “Als ik een geschikt vraagstuk heb vanuit een klant en TIGRA past daarbij, dan leg ik dat voor aan de klant. Dan bel ik met TIGRA om dit vraagstuk te bespreken. Uiteindelijk vertelt TIGRA mij dan wat mogelijk is en dit deel ik dan weer met de klant. Als de klant akkoord is, neemt TIGRA contact op met deze klant. Vanaf dat moment verdwijn ik naar de achtergrond.

“Echter verdwijn ik niet uit beeld, want ik word wel continu op de hoogte gehouden over de voortgang van het project. TIGRA is daar heel secuur in. Ze houden me altijd goed op de hoogte. Verder loopt de samenwerking met TIGRA altijd erg soepel. De klanten zijn erg tevreden. Het zijn mooie trajecten die goed bevallen.”

Voor mij is het de kunst hoe ik bedrijven richting preventie kan krijgen” 

Preventiegericht

“Mijn focus is preventiegericht. Ik probeer bij klanten altijd wel te sturen naar preventieve oplossingen. Een bedrijf bekijkt vaak de stand van zaken op dit moment. Die zien dat ze een hoog verzuim hebben en willen daar actie op ondernemen. Dit probeer ik uiteraard wel in mijn gesprek mee te nemen. Maar voor mij is het de kunst hoe bedrijven vooraf meer op preventie kunnen inzetten om een gezonde werkomgeving te creëren. Hierdoor kunnen ze mentale en fysieke problemen bij werknemers in de toekomst voorkomen.”

Moära vervolgt: “Klanten willen graag het verzuimpercentage naar beneden halen, maar willen of hebben niet altijd de financiële middelen om te investeren in preventie. Uiteindelijk loont het wel om daarop te investeren. Dit is alleen op korte termijn niet altijd even goed zichtbaar, maar wel op de lange termijn. En dat is voor bedrijven best lastig. Ze geloven het wel, maar toch blijven ze zich voornamelijk richten op de korte termijn. En dit is uiteraard ook niet verkeerd. Maar ons doel vanuit Gezond Ondernemen is het preventieve stuk ondersteunen zodat mensen niet alleen gezond, maar ook met plezier naar het werk gaan. En daar geloof ik ook echt in.”