Case Croon

‘Het gaat niet om details, maar om bewustwording’

Iedere drie jaar kunnen de medewerkers van Croon Elektrotechniek vrijwillig deelnemen aan een Health Check. Met name de uitgebreide basis Health Check is iets dat Willy Zwager, Register Casemanager bij Croon Elektrotechniek, onderdeel van TBI, aanspreekt in de werkwijze van TIGRA. ‘Met de Health Check, ontstaat een heel compleet beeld,’ verklaart Willy. ‘Hiermee krijg je een goede blauwdruk van hoe je er als bedrijf op het gebied van gezondheid voorstaat. Waar liggen de risico’s op het gebied van leefstijl en wat kunnen we verwachten in de toekomst.’

Stimulerend en motiverend

De reacties en ervaringen van de deelnemers zijn overwegend positief vertelt Willy, die zichzelf ook aanmeldde voor een Health Check. ‘Je krijgt een soort APK van je gezondheid en dat wordt door veel van onze medewerkers als zinvol ervaren, het voegt echt iets toe.’ Aansluitend op de Health Check en het invullen van de vragenlijsten, volgt een persoonlijk gesprek met een medewerker van TIGRA. ‘Een fijn gesprek, dat niet belerend is en zonder waardeoordeel, maar informatief, stimulerend en motiverend. Er wordt besproken wat het effect van je leefstijl en voeding is op je gezondheid en waar je dit, indien nodig, kunt aanpassen.

 

 

Blog | 8 oktober 2018

De kracht van samen

‘Samen zorgen we voor verandering’, ‘we moeten het samen doen’, ‘samen maken we het verschil’. Als we het hebben over veranderingen van koers of van gedrag binnen organisaties dan zijn dit veelgehoorde uitspraken. Natuurlijk is het waar dat je samen meer bereikt, maar ik voel de drang om hier eens dieper in te duiken. In […]

Lees verder

Blog | 25 september 2018

De kosten van een Preventief Medisch Onderzoek

Eerder schreef ik al eens over Duurzame Inzetbaarheid (DI) en de APK voor werknemers. Of beter gezegd het Preventief Medisch Onderzoek (PMO). Beide onderwerpen zijn ‘hot’ en voor ons dagelijks onderwerp van gesprek bij klanten, adviseurs en prospects. Intussen zeker geen ‘hype’ meer; organisaties zijn bezig met de inzetbaarheid van hun mensen. Om verzuimende werknemers […]

Lees verder

Blog | 10 augustus 2018

Een gemiddeld rapportcijfer van 8,5

Het eerste half jaar is afgerond en wij waren benieuwd, net als na ieder kwartaal, hoe we ervoor staan qua klanttevredenheid. Wij zijn trots Medewerkers die via TIGRA een programma of onderzoek hebben afgerond, ontvangen van ons een uitnodiging om onze dienstverlening te beoordelen. In het eerste half jaar van 2018 scoren wij qua klanttevredenheidscijfer […]

Lees verder

Meer artikelen

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief!

Inschrijven