HORNBACH heeft vitaliteit hoog in het vaandel

Het van oorsprong Duitse familiebedrijf is sinds 1997 actief op de Nederlandse markt en vertoont sindsdien een ware groeispurt. HORNBACH heeft hier nu 13 vestigingen, en de 14e in Zwolle gaat in het voorjaar van 2018 open. Iedere vestiging biedt gemiddeld aan 150 mensen werk. Al meerdere malen werd de prestigieuze Retail Jaarprijs “Beste Bouwmarkt van Nederland” binnengesleept. Aan dit succes liggen het enorme assortiment, de laagsteprijsgarantie en vanzelfsprekend de medewerkers ten grondslag. Marcel Meijer, Casemanager bij HORNBACH bouwmarkt: “Wij willen graag een goede werkgever zijn en doen er alles aan om onze werknemers gezond te krijgen en te houden. Zo hebben wij onlangs voor de 2e keer de landelijke Gezondheidsdagen voor onze medewerkers georganiseerd.”

Gezondheidsdagen

Van de ruim 2.000 medewerkers van HORNBACH is het merendeel bezig met verkoop, laden, lossen, tillen en vakken vullen. “Met onze Gezondheidsdagen spelen we hier preventief op in. Op iedere vestiging hebben wij samen met TIGRA ’s  middags diverse gezondheidsactiviteiten georganiseerd. Van tilinstructies, workshops over de belasting van de wervelkolom en bewegen op de werkvloer tot uiteenlopende testen. TIGRA heeft in de winkels, op het hoofdkantoor en het klantcontactcentrum rondgelopen, ter plekke werkplekchecks uitgevoerd en her en der tips en adviezen gegeven. Kortom, een dag in het teken van gezond werken. Dit zorgt bij iedereen voor nieuwe energie, kennis en ideeën.”

Enthousiast over samenwerking

De Casemanager van HORNBACH is bijzonder enthousiast over de samenwerking met TIGRA. “Zij denken goed met ons mee, zijn hands on en zeer flexibel. Bij HORNBACH verzorgt Zilveren Kruis de zorgcollectiviteiten. Via Present kunnen wij kiezen voor verschillende providers. De keus voor TIGRA was voor ons niet zo moeilijk. De combinatie van kwaliteit en de goede landelijke dekking van TIGRA speelde daarbij zeker een rol.”

HORNBACH wil op een gezonde wijze verder bouwen aan groei. Daarbij horen gezonde en vitale medewerkers. “Wij blijven bewustwording voor gezondheid stimuleren, maar wel aantrekkelijk en laagdrempelig. Met de Gezondheidsdagen hebben we een goede manier te pakken. De reacties bij de medewerkers zijn enthousiast en deze opzet is zeker voor herhaling vatbaar.”

 

©

Meer artikelen

Blog | 4 juli 2018

Keerpunt werkt alleen met de beste partners in de markt

Guido van der Molen, Provider Manager bij Keerpunt Guido van der Molen is ‘Provider Manager’ bij Keerpunt, een unieke functienaam in Nederland. “Kort gezegd ben ik verantwoordelijk voor de inkoop en ontwikkeling van alle interventies die we inzetten bij de re-integratiebegeleiding. TIGRA is voor mij een samenwerkingspartner”, aldus Guido. Keerpunt is één van de belangrijkste […]

Lees verder

Blog | 4 juli 2018

Van worstenbroodjes en gebak naar groenten en fruit

Rabobank Helmond introduceert Health Check “Wij hebben als HR bij de Rabobank Helmond 3 speerpunten; vitaliteit, vakmanschap en vertrouwen. In het kader van vitaliteit kwamen de ‘vitaliteitsboosters’ binnen onze bank vorig jaar met het initiatief om alle werknemers een Health Check aan te bieden. Hierdoor heeft men een beeld gekregen hoe het staat met hun […]

Lees verder

Blog | 3 juli 2018

Duurzame inzetbaarheid: inrichten

‘Data driven’ adviseren, een combinatie van feiten en aandacht Richten, inrichten en verrichten. Een mooie kapstok om een onderscheid te maken in de verschillende niveaus waarop organisaties bezig zijn met duurzame inzetbaarheid. Als professionals in dit werkveld zijn we het er over eens dat er inspanningen op alle drie de vlakken nodig zijn om een effectief, […]

Lees verder

Meer artikelen

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief!

Inschrijven