HORNBACH heeft vitaliteit hoog in het vaandel

Het van oorsprong Duitse familiebedrijf is sinds 1997 actief op de Nederlandse markt en vertoont sindsdien een ware groeispurt. HORNBACH heeft hier nu 13 vestigingen, en de 14e in Zwolle gaat in het voorjaar van 2018 open. Iedere vestiging biedt gemiddeld aan 150 mensen werk. Al meerdere malen werd de prestigieuze Retail Jaarprijs “Beste Bouwmarkt van Nederland” binnengesleept. Aan dit succes liggen het enorme assortiment, de laagsteprijsgarantie en vanzelfsprekend de medewerkers ten grondslag. Marcel Meijer, Casemanager bij HORNBACH bouwmarkt: “Wij willen graag een goede werkgever zijn en doen er alles aan om onze werknemers gezond te krijgen en te houden. Zo hebben wij onlangs voor de 2e keer de landelijke Gezondheidsdagen voor onze medewerkers georganiseerd.”

Gezondheidsdagen

Van de ruim 2.000 medewerkers van HORNBACH is het merendeel bezig met verkoop, laden, lossen, tillen en vakken vullen. “Met onze Gezondheidsdagen spelen we hier preventief op in. Op iedere vestiging hebben wij samen met TIGRA ’s  middags diverse gezondheidsactiviteiten georganiseerd. Van tilinstructies, workshops over de belasting van de wervelkolom en bewegen op de werkvloer tot uiteenlopende testen. TIGRA heeft in de winkels, op het hoofdkantoor en het klantcontactcentrum rondgelopen, ter plekke werkplekchecks uitgevoerd en her en der tips en adviezen gegeven. Kortom, een dag in het teken van gezond werken. Dit zorgt bij iedereen voor nieuwe energie, kennis en ideeën.”

Enthousiast over samenwerking

De Casemanager van HORNBACH is bijzonder enthousiast over de samenwerking met TIGRA. “Zij denken goed met ons mee, zijn hands on en zeer flexibel. Bij HORNBACH verzorgt Zilveren Kruis de zorgcollectiviteiten. Via Present kunnen wij kiezen voor verschillende providers. De keus voor TIGRA was voor ons niet zo moeilijk. De combinatie van kwaliteit en de goede landelijke dekking van TIGRA speelde daarbij zeker een rol.”

HORNBACH wil op een gezonde wijze verder bouwen aan groei. Daarbij horen gezonde en vitale medewerkers. “Wij blijven bewustwording voor gezondheid stimuleren, maar wel aantrekkelijk en laagdrempelig. Met de Gezondheidsdagen hebben we een goede manier te pakken. De reacties bij de medewerkers zijn enthousiast en deze opzet is zeker voor herhaling vatbaar.”

 

©

Meer artikelen

Blog | 8 oktober 2018

De kracht van samen

‘Samen zorgen we voor verandering’, ‘we moeten het samen doen’, ‘samen maken we het verschil’. Als we het hebben over veranderingen van koers of van gedrag binnen organisaties dan zijn dit veelgehoorde uitspraken. Natuurlijk is het waar dat je samen meer bereikt, maar ik voel de drang om hier eens dieper in te duiken. In […]

Lees verder

Blog | 25 september 2018

De kosten van een Preventief Medisch Onderzoek

Eerder schreef ik al eens over Duurzame Inzetbaarheid (DI) en de APK voor werknemers. Of beter gezegd het Preventief Medisch Onderzoek (PMO). Beide onderwerpen zijn ‘hot’ en voor ons dagelijks onderwerp van gesprek bij klanten, adviseurs en prospects. Intussen zeker geen ‘hype’ meer; organisaties zijn bezig met de inzetbaarheid van hun mensen. Om verzuimende werknemers […]

Lees verder

Blog | 10 augustus 2018

Een gemiddeld rapportcijfer van 8,5

Het eerste half jaar is afgerond en wij waren benieuwd, net als na ieder kwartaal, hoe we ervoor staan qua klanttevredenheid. Wij zijn trots Medewerkers die via TIGRA een programma of onderzoek hebben afgerond, ontvangen van ons een uitnodiging om onze dienstverlening te beoordelen. In het eerste half jaar van 2018 scoren wij qua klanttevredenheidscijfer […]

Lees verder

Meer artikelen

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief!

Inschrijven