88% kiest voor een hybride 50-50 werkwijze

Na een periode van lockdowns en verplicht thuiswerken gaat de samenleving beetje bij beetje van het slot. Nu er steeds meer wordt versoepeld, zijn bedrijven bezig met hoe en vooral waar in de toekomst wordt gewerkt. Thuiswerken zal binnen veel bedrijven daar deel van blijven uitmaken, maar het kantoor ook: hybride werken wordt dit genoemd.

Het is een verandering die, ook los van corona, past in deze tijd van digitale mogelijkheden, de behoefte aan maatwerk en het terugdringen van files. Corona heeft deze beweging een onverwachts snelle boost gegeven, doordat veel organisaties noodgedwongen moesten wennen aan volledig thuiswerken.

Veel werkzaamheden blijken we overal te kunnen doen: thuis, onderweg, op kantoor en in online werkomgevingen zoals Zoom en MS Teams. Onderzoek van Nyenrode, Open Universiteit en Moneypenny wijst uit dat 9% van de thuiswerkers volledig vanuit huis wil blijven werken en dat 88% kiest voor een hybride 50-50 werkwijze. Veelgenoemde redenen zijn geen reistijd, eigen tijd indelen en betere concentratie. Ook de meeste werkgevers zijn voorstander van deze nieuwe werkvorm. Hoe zit dat bij jouw bedrijf?

De werkplek bij hybride werken

Jouw werknemers hebben door het hybride werken niet meer één vast ingestelde werkplek. Hoe zorg jij als werkgever ervoor dat je werknemers gezond en op de juiste manier aan het werk zijn? Hoe voorkom je klachten en eventuele uitval op lange termijn?

Volgens vakbond CNV kampt bijna de helft van alle thuiswerkers met fysieke klachten, zoals rug-, nek-, schouder- en armklachten. Of er nu volledig mobiel, thuis of op kantoor wordt gewerkt, een goede werkplek is essentieel bij hybride werken. Mobiele hulpmiddelen kunnen worden gebruikt wanneer het niet mogelijk of praktisch is om een vaste werkplek op een werklocatie (ook thuis) in te richten.

Een goede, snelle en makkelijke oplossing is door de werknemers een e-learning te laten doen of een online werkplekcheck aan te bieden. Onze e-learning ‘Dynamisch thuiswerken’ leert jouw werknemer een optimale werkplek te creëren op elke willekeurige plek. Ze leren hun werkplek ergonomisch gezien optimaal in te stellen. Maar ook pauzemomenten, het belang van afspraken en optimaal plannen en inrichten komen aan bod. Tijdens een online werkplekcheck kijkt een TIGRA adviseur mee en kan zo makkelijk tips en adviezen geven. Een laagdrempelige manier om je werknemers zo gezond en vitaal mogelijk aan het werk te houden, thuis én op kantoor!

©

Meer artikelen

Blog | 14 september 2021

88% kiest voor een hybride 50-50 werkwijze

Na een periode van lockdowns en verplicht thuiswerken gaat de samenleving beetje bij beetje van het slot. Nu er steeds meer wordt versoepeld, zijn bedrijven bezig met hoe en vooral waar in de toekomst wordt gewerkt. Thuiswerken zal binnen veel bedrijven daar deel van blijven uitmaken, maar het kantoor ook: hybride werken wordt dit genoemd. […]

Lees verder

Nieuws | 10 september 2021

“Het PMO van TIGRA is inhoudelijk erg sterk”

“De snelle lijntjes, de handelswijze en de professionaliteit van TIGRA zijn mij erg goed bevallen.” In mei/juni van dit jaar hebben we een Preventief Medisch Onderzoek (PMO) uitgevoerd bij Ambulancezorg Groningen op de locaties Groningen en Stadskanaal. David Beernink vertelt over zijn ervaringen van ons PMO. David Beernink, deels werkzaam op de zorgambulance en deels […]

Lees verder

Blog | 17 augustus 2021

Het PMO van TIGRA

Met TIGRA vestigingen in elke provincie van Nederland is een Preventief Medisch Onderzoek (PMO) van ons erg aantrekkelijk. Zo kan het PMO bij bedrijven met meerdere locaties verspreid door Nederland tegelijk en op dezelfde manier worden uitgevoerd. Maar wat is een PMO nu eigenlijk en wat is de inhoud ervan? In deze blog kom je […]

Lees verder

Meer informatie

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief!

Inschrijven